KLEUR!

KLEUR!

donderdag 28 mei 2015

Review 7: "Het derde enige echte kleurboek voor grote kinderen"


Het derde enige echte kleurboek voor grote kinderen ziet er aan de buitenkant erg vrolijk en fleurig uit.
De binnenkant is niet helemaal mijn ding, ik vind de platen niet zo heel leuk, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik had net mijn nieuwe stiften binnen, de "Edding 55 fineliner", ik wilde eens een andere stift proberen dan mijn stabilo's.
Ik koos hiervoor een leuke plaat met bloemen en lieveheersbeestjes. Na één bloem was ik het kleuren met deze stiften al zat. Ik vond ze niet mooi en erg streperig kleuren en vond dit écht zonde van de plaat. Ook al wist ik nog niet of het aan het papier of de stiften lag, toch besloot ik verder te kleuren met potlood. Ik pakte mijn Koh I Nor potloden en die kleurden heel mooi en egaal in dit boek. De lieveheerstbeestjes heb ik nog met de Edding stiften gedaan, dat vond ik er mooi uitspringen.

Als tweede plaat wilde ik dit boek toch ook uitproberen met mijn Stabilo 68 stiften en koos hiervoor een abstracte tekening.
Helaas werd ook deze streperig en drukte de stift licht door aan de andere zijde. Het papier kleurt met stift ook erg stug, ik vind het niet prettig kleuren. Het lag dus niet aan de Edding stiften, maar aan het papier.

Als laatste testte ik nog een plaat met alleen potlood en gebruikte deze keer mijn Spectrum Noir potloden.
Dit kleurde superfijn en ik vind het resultaat ook erg leuk. Ook het donkerder en lichter kleuren met één potlood gaat erg goed met deze potloden in dit boek.

Het boek is goed open te vouwen waardoor je redelijk goed tot het midden kan kleuren.
De zwarte lijnen lijken soms dubbel, een soort grijs schaduw-effect zie je dan. Dit is met stiften niet heel erg, maar met potlood, en dan vooral de lichte kleuren, zie je het er wel doorheen.

Zelf zou ik dit boek niet snel kiezen, maar ik denk dat "grote kinderen"de platen in dit boek wel aan zal spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten