KLEUR!

KLEUR!

vrijdag 22 mei 2015

Review 6: "De enige echte kleurdoos voor volwassenen"

Één van de eerste kadootjes die wij kregen op de ambassadeursdag was "De enige echte kleurdoos voor volwassenen"Ik vond sit een erg leuk initiatief, dat maakte het plaatje een soort compleet.
Tijdens deze dag hadden we de kleurdoos al getest tijdens de workshop van Julia Woning.
Ik vond de potloden toen geen succes, ze kleurden niet fijn, of was ik gewoon verwendt?
Gelukkig was ik niet de enige die er zo over dacht, ze kleurden hard en krasserig. Ook vertoonde sommige potloden meerdere kleuren.
Thuis besloot ik de potloden toch nog een nieuwe kans te geven en kleurde er een plaat mee uit het derde enige echte mandalaboek. Die moest ik nog reviewen, dus twee vliegen in één klap!
En ik moet eerlijk zeggen, in dit boek vielen ze mij niet helemaal tegen!

Natuurlijk verkies ik mijn Spectrum Noir en Koh I Nor potloden boven deze, maar dat zou gek zijn als dat niet zo was gezien het prijsverschil.
Met deze potloden kan je ook prima donker en licht kleuren en ze kleuren mooi uit.
Helaas ontdekte ik na een poosje kleuren toch dat er potloden waren met twee tinten erin en leek het soms of er iets scherps in de potloden zat.

Op dit stukje kan je dat goed zien.
De potloden zelf zien er mooi uit met hun hout-look, het doosje spreekt ook erg aan en in heel herkenbaar in de "enige echte"serie.
Kwalitatief kan het beter, ik hoop dat de uitgeverij hier iets mee gaat doen.
Er is ook een grotere doos verkrijgbaar van deze potloden, deze zou ik niet zo snel aanschaffen, maar voor beginnende kleurders zijn ze qua prijs/kwaliteit verhouding prima om mee te beginnen.

1 opmerking: