KLEUR!

KLEUR!

zondag 28 juni 2015

(te) Veel keuze......


Vandaag weer eens een blog vanuit Leimuiden.
Afgelopen weken heb ik voornamelijk gekleurd in andere boeken dan BBNC boeken.


Vol verwachting wacht ik (net als mijn mede-ambassadeurs) op de nieuwe te reviewen BBNC boeken.
Omdat ik ontzettend veel andere boeken ook heb, waar ik (nog) geen afstand van kan doen, ben ik daar eens in gaan kleuren.
Als eerste begon ik in een boek van uitgeverij Sanders(ja, die van de puzzelboekjes). Ik heb zowel deel 1 als deel 2 in mijn bezit, dus besloot te kiezen. Hoewel in beide boeken erg leuke kleurplaten staan, besloot ik toch te kiezen uit boek 2. Boek 1 heeft iets rustigere kleurplaten en boek 2 , paginavullende, drukkere platen.Ik had geen zin in heel erg gepriegel, dus koos een mooie met bloem-vormen.

Ik pakte de Stabilo stiften  om te gaan kleuren. Daar mijn favoriete kleur blauw is, ben ik snel geneigd daarmee te starten, zo ook nu. Toen ik even aan het kleuren was besloot ik een totaal andere kleur erbij te pakken en koos oranje/tinten. Ik moet zeggen, het is een leuke combi geworden.


Het papier is prettig om te kleuren en drukt niet door! Ik ben heel tevreden over deze boekjes. Dat ik geen derde deel zal kopen is puur omdat ik al veel teveel heb( en nog bij ga krijgen) en omdat mijn voorkeur toch uitgaat naar de Denksport kleurboekjes.


Het vierde deel van Tijd voor Kleur van Denksport is het volgende boekje wat ik getest heb.


In dit boek staan alleen maar mooie platen(vind ik) en ik kon daardoor ook niet kiezen, daarom vroeg ik mijn dochter te kiezen. Naar mijn mening koos zij de minst mooie plaat, maar ja, zij mocht kiezen, dus ik moest kleuren. Ik koos voor deze plaat de combinatie potlood en Stabilo stiften. Beide kleuren erg mooi op dit papier en drukken helemaal niet door! Mooi aan deze boekjes vind ik de randen om de kleurplaten, waardoor je altijd de gehele plaat kan inkleuren, ook in het midden van het boek.


Hierna pakte ik het Mandala;Ritme in kleur! boekje van denksport. Ook hier staan leuke mandala's in in een mooi klein formaat (18x18) Wat leuk aan dit boekje is, dat je de kleurplaten eruit kan scheuren ,er is een kartel lijn gemaakt. De kleurplaat heb ik wederom gekleurd met potloden en stiften. In dit boekje drukken de stiften ietsje door, wat dan wel weer jammer is. Met potlood kleurt dit boek heel mooi en de kleuren zijn mooi duidelijk. Het resultaat vind ik dan ook verbluffend mooi, al zeg ik het zelf :-)


Daar ik de boeken van uitgeverij Lantaarn ook erg mooi vind, besloot ik hier ook weer eens in te kleuren.
Ik pakte het boek: Voor mijn beste vriendin.. Een boek wat erg aanspreekt door de titel en de kleurtjes aan de voorzijde. 



Daar ik deze boeken meestal met potlood kleur, besloot ik nu eens een kleurplaat te wagenmet alleen Stabilo stiften. Ik vind, vooral de lichte kleuren, wel wat streperig. Dit is wel jammer vind ik, staat wat slordig. Verder kleurt het wel lekker en drukt het helemaal niet door, dat is een enorm voordeel.
Voor mijn beste vriendin is een erg leuk boek met mooie gevarieërde platen. Ook in dit boek zijn de randen vrij gelaten, waardoor dus ook de gehele plaat gekleurd kan worden en je niet op de kleurplaat ernaast kan knoeien.


Tijdens het boodschappen doen afgelopen week kon ik het wéér niet laten en kocht Tijd voor kleur! ,de speciale zomereditie. Ik geloof dat ik serieus verslaafd ben......


Het boekje viel ook zo op door zijn vrolijke voorkant, die kan je gewoon niet laten staan ;-)
De inhoud van het boek is erg leuk, vrolijk en vooral zomers!! Omdat ik gewoon niet kon kiezen, een veelvoorkomend probleem bij mij, besloot ik maar gewoon de eerste bladzijde te kleuren.
Een leuk zomers plaatje dat vroeg om vrolijke kleuren. Met mijn Koh I Nor potloden is het een gezellig zomers plaatje geworden. Het papier kleurt heerlijk en resultaat is erg mooi. Wederom de randen eromheen, maakt dat ik het een prachtig kleurboek vindt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten