KLEUR!

KLEUR!

zondag 21 juni 2015

Een kaartje.....kleine moeite, groot plezier

Omdat ik even geen zin had in grotere projecten heb ik mijn ansichtkaarten boeken er maar eens bij gepakt.

Ik ben begonnen met een kaart uit een BBNC boek: "Het enige echte kleurboek om te versturen".

Uit dit boek had ik al iets gekleurd om te reviewen, dus kende deze eigenlijk al.
Ik zocht een kaart voor iemand die pas verhuist is en de poezenkaart leek me wel leuk.
Het is fijn papier om te kleuren, mooi stevig papier wat elk materiaal tolereert. De kaart is gekleurd met potlood (bruynzeel en da vinci) en stiften (stabilo)



De volgende kaart komt uit ZEN; 45 kaarten om in te kleuren en te versturen van Lisa Magano.

Dit boekje zag ik voor het eerst op de kleurambassadeurs dag en sprak me direct aan omdat er teksten in de kleurplaten verwerkt zijn, daar hou ik wel van!

Dit boekje heb ik dus besteld bij bol.com.
Het is een erg leuk boekje met leuke kaarten om te kleuren.
De kwaliteit van het papier is beduidend minder dan het BBNC boekje, maar het papier kleurt ook prima en drukt ook niet door.
De teksten in de kaarten maken de kaarten extra bijzonder.

In deze serie bestaat ook het boekje HAPPY; 45 kaarten om in te kleuren en te versturen ook van Lisa Magano

Dit is ook een leuk boekje van precies dezelfde kwaliteit als de andere. Uit dit boekje heb ik ook een kaart gekleurd met stabilo en kleurpotloden.

De volgende kleurkaart komt uit het rode Postcards Adult Colouring boekje van Action.
Er zijn vier boekjes in deze serie.

Er staan in elk boekje hele leuke kaarten om te kleuren. Jammer vind ik dat de lijnen niet gitzwart zijn, maar als de kaart gekleurd is valt dat eigenlijk niet heel erg meer op.
Deze kaart heb ik ingekleurd met potlood en stabilo stiften, deze rulde af en toe een heel klein beetje.
De boekjes zijn zeker de moeite waard om ze aan te schaffen en zeker mensen met een klein budget hebben hier een heel leuk boekje aan! Voor de prijs (€ 0,99) hoef je het niet te laten.


Als laatste heb ik een kaart gekleurd uit een boekje van uitgeverij Lantaarn.
"Kleurrijke inspiratie; ansichtkaarten kleuren voor volwassen.

Dit boekje bevat 30 vierkante kaarten van mooie kwaliteit papier. Het papier lijkt op dat van BBNC.
Ook in dit boekje een grote diversiteit aan kleurkaarten, voor elk wat wils.
Ik kleurde de kaart met Pro Markers - Stabilo - kleurpotloden.
De Pro Markers drukte iets door, maar dat doet deze stift op elk papier.Voor ansichtkaarten is dit extra jammer omdat je deze weggeeft of verstuurd.(de eerste kleur paars heeft iets gevlekt omdat de stift te nat was helaas) Het was voor mij meer een test omdat ik de Pro Markers nieuw heb en nog nooit mee gekleurd had.
De Stabilo en de potloden drukken niet door, dus prima geschikt voor deze kaarten.

Kleurkaarten........erg leuk om te doen. Voor zomaar even tussendoor of als verrassing voor iemand anders!
Kortom: een aanrader wat mij betreft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten